دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 4424 |
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۳۶ |
ارسال به دوستان
پ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: در سال ۱۴۰۲ تردد ناوگان خروجی از پایانه های مرزی این استان ۴۱ درصد نسبت به سال ماقبل آن افزایش داشته است.

پایگاه خبری صنعت لجستیک؛ جعفر شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی با بیان اینکه تردد ناوگان ورودی در سال ۱۴۰۲ ۴ درصد افزایش داشته، گفت: در سال گذشته ۴۱۱ هزار تردد حامل کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی با مقدار ۶ میلیون تن تردد از پایانه‌های مرزی در استان خراسان‌رضوی عبور کردند که این به‌لحاظ تردد ۳۰ درصد افزایش را نسبت به سال ۱۴۰۱ و از لحاظ مقدار تناژ حمل کالا ۳۹ درصد را نشان‌می‌دهد.

وی اظهار کرد: پارسال ۸۳۳ هزار و ۷۲۴ تن کالای ترانزیتی با ۴۰ هزار تردد از پایانه‌های مرزی استان وارد کشور شده که از نظر مقدار تناژ ۵۳ درصد و از لحاظ تعداد تردد ۴ درصد افزایش و در سال ۱۴۰۲ بیش از ۹۸ هزار تردد انواع کالاهای صادراتی و ۵ هزار و ۷۲۴ تردد حاملِ کالاهای وارداتی از پایانه‌های مرزی عبور کرده‌اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی افزود: در سال گذشته ۲ میلیون و ۶۴۳ هزار تن کالای ترانزیتی با ۱۲۷ هزار تردد از کشور خارج شده که به‌لحاظ تردد ۴۱ درصد و از نظر تناژ ۴۲ درصد افزایش را نسبت به سال ماقبل داشته است.

شهامت بیان کرد: تردد ناوگان ورودی ترانزیت به کشور ۲ درصد و ناوگان خروجی ۲۸ درصد افزایش داشته و میانگین تردد روزانه از مرز دوغارون ۵۵۰ دستگاه و میانگین تردد روزانه از مرزهای مشترک با ترکمنستان ۶۸۰ دستگاه در سال گذشته‌بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی با بیان اینکه بیشترین ترانزیت خروجی با ۸۳ درصد مربوط به پایانه دوغارون بوده عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیشترین ورودی ترانزیت با ۷۶ درصد مربوط به پایانه مرزی لطف‌آباد به ثبت رسیده و استان خراسان‌رضوی با داشتن ۴ پایانه مرزی در شهرهای دوغارون، لطف‌آباد، سرخس و باجگیران دارای ۲۱۱ شرکت بین المللی حمل کالا و ۸ شرکت بین المللی مسافری است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پايگاه خبري صنعت لجستيك – لجستيك نيوز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    دو × 1 =

    [contact-form-7 id="86a5a64" title="فرم تماس 1"]